AUTOCOLANTE INDICATOARE „UNGHI MORT-ORB”
Decretul nr. 2020-1396 din 17 noiembrie 2020
privind marcarea punctelor oarbe (unghi mort/punct mort) va intra în vigoare la 1 ianuarie 2021
Acesta se refera la obligația de a semnaliza vizibil poziția punctelor oarbe (unghi mort-orb / punct mort).
Ce vehicule trebuie semnalizate ?
- Orice vehicul cu o greutate maximă autorizată mai mare de 3,5 tone.
Ce vehicule sunt scutite de această obligație ?
- vehiculele agricole și forestiere;
- vehiculele specifice activitatilor de iarnă;
- vehiculele de intervenție ale serviciilor de gestionare a autostrăzilor si a drumurilor secundare;
- vehicule de transport a lemnului (camion de tăiere)
- autovehicule și vehicule remorcate, pentru care din punct de vedere structural/tehnic* nu este posibila aplicarea semnelor laterale și / sau posterioare.
Notă*: structural/tehnic se stabilește atunci când, în zonele de fixare definite, nu există nicio zona care să permită aplicarea semnalizării.
Cum poate fi aplicată semnalizarea pe vehicul?
- Lipire;
- Nituire;
- Pictura/Desen – care sa păstreze identice forma/dimensiune/culori ;
- Insemnul in buzunar aplicat/lipit.
- Orice alt mijloc de fixare ferma;
Vehiculele înmatriculate în alte țari sunt supuse acestei obligații?
Dacă acestea dețin deja, pe lateral și în spate, un indicator destinat indicării prezenței unghiurilor moarte în temeiul legislației unui alt stat membru al UE, nu vor mai fi necesare alte insemne suplimentare.
Dar vehiculele deja echipate cu un model care nu este conform cu modelul prezentat în anexa la proiect?
Dacă aceste vehicule sunt deja echipate, pe lateral și în spate, înainte de 31 martie 2021, acestea vor fi considerate legale doar o perioadă de 12 luni de la publicarea ordinului în jurnalul oficial.
Unde ar trebui să fie aplicată semnalizarea?
Semnalizarea va fi plasată în așa fel încât să fie vizibilă în toate situațiile și în așa fel încât să nu obstrucționeze vizibilitatea altor plăci de reglementare, a inscripțiilor vehiculului, vizibilitatea luminilor și dispozitivelor de semnalizare, precum și câmpul vizual al șoferului.
Există cerințe de reglementare pentru poziționarea semnalizării?
Da. Semnalizarea trebuie să respecte o locație specifică.
Semnalizarea trebuie să fie aplicată pe partea din spate a vehiculului la dreapta planului median longitudinal (între 0,9 și 1,5 m de la sol), precum și lateral, pe fiecare parte, cu excepția suprafețelor de sticlă, pe o distanta de pana la 1m de partea frontala si o inaltime între 0,9 și 1,5 m de sol.
Există excepții de la această poziționare?
Da, în caz de imposibilitate tehnică*.
Notă*: Imposibilitatea tehnică corespunde cu imposibilitatea de a fixa semnalizarea în perimetrul stabilit prin decret (de exemplu: suprafață vitrată).
– Abaterea de la cerințele de înălțime:
- Autovehicule și vehicule tractate, pentru care este imposibil tehnic pentru a respecta cerința de înălțime deasupra solului de semnalizare, autocolantele se vor plasa la o înălțime cât mai apropiată de cea prescrisă la Articolul 2 din prezentul decret și în limita a 2,10 metri.
– Abaterea de la cerințele pentru poziționarea laterală:
- Vehicule cu sisteme de viziune directă în partea de jos a ușilor sau ușilor geamurile sunt echipate cu indicatoare plasate la o distanță față de vehicul cât mai aproape de cel prevăzut la articolele 2 din prezentul decret și în limita a 3 metri. Se poate renunța la distanța de 3 metri atunci când structura vehiculului nu permite poziționarea semnelor în conformitate cu prevederile acestui articol fără a obstrucționa o parte din geamuri.
- Criteriile de poziționare pentru semnele laterale nu se aplică la vehiculele tractate pentru care există o imposibilitate tehnică. Aceste vehicule transportă semnele laterale într-o poziție compatibilă cu caracteristicile lor tehnice.
– Abaterea de la cerințele de poziționare din spate:
- Criteriile de poziționare a semnalizării din spate nu se aplică vehiculelor cu motor și tractate pentru care există o imposibilitate tehnică. Aceste vehiculele sunt marcate pe fața sși pe spate într-o locație compatibilă cu caracteristicile tehnice ale acestora.
Exemple: nave container; – uși auto; – tractoare pentru semiremorci; – vehicule cisternă; – vehicule cu platformă; – brațe pentru încărcări detasabile; – cărucioare, etc.
Alte situații:
– aplicarea pe vehicule echipate cu prelate glisante care să permită încărcarea laterală;
Plierea și desfășurarea regulată a prelatei poate afecta rezistența în timp a autocolantului. Pentru a remedia această problemă, se recomandă semnalizarea vehiculului prin alte mijloace precum vopsirea sau expunerea insemnului intr-un buzunar/suport transparent, aplicat. (CE – 30.11.2020).
– aplicarea pe vehicule cu platformă:
Se consideră că nu există nicio imposibilitate structurală pentru aceste vehicule, cu toate acestea, ele fac parte din vehiculele pentru care există o imposibilitate tehnică să fixeze semnalizarea în limitele dimensionale stabilite prin decret. Prin urmare, semnalizarea trebuie aplicată într-un loc compatibil cu caracteristicile tehnicile acestor vehicule (de exemplu, fixarea într-un buzunar/suport transparent (plic), aplicat pentru a găzdui semnalizarea).
– aplicarea pe vehiculele salubritate/curatenie;
Se precizează că semnalizarea trebuie să fie aplicată pe vehicul și nu pe tomberon deoarece nu face parte din vehicul.
– aplicarea pe vehicule container;
Semnalizarea trebuie să fie aplicată pe vehicul și nu pe container, deoarece nu face parte din vehicul.
– aplicarea pe vehiculele de transport auto;
Aceste vehicule se numără printre vehiculele pentru care există imposibilitatea tehnică de a fixa semnalizarea în cadrul constrângerilor dimensionale fixe prin decret. Prin urmare, semnalizarea trebuie aplicată într-o locație compatibilă cu caracteristicile tehnice ale acestor vehicule.
– aplicarea pe vehicule de transport a lemnului (camion de tăiere);
Aceste vehicule se numără printre vehiculele pentru care există imposibilitatea structurală în vederea aplicării semnului, pe partea laterală. Prin urmare, aceste vehicule sunt scutite de la aplicarea indicatoarelor.
Regulamentul se aplică și vehiculelor înmatriculate în afara Franței, dar dacă acestea sunt deja prevăzute cu semne de avertizare în conformitate cu legislația unui alt stat membru al UE, autoritățile franceze de control vor accepta aceste semne.
Dacă vehiculul nu este semnalizat atunci riscați amendă sau nu sunt aplicate corect în zona definită prin lege, amenda este de până la 750 de euro.